Vrei să îți deschizi o cafenea? Iată ce ar trebui să știi!

0

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/6VhPY27jdps

Dacă ai în plan să îți deschizi propria cafenea, dincolo de toate procesele birocratice prin care trebuie să treci, mai trebuie să iei în calcul și tipul de coffee shop pe care ți-l dorești, suma pe care ești dispus să o investești, dar mai ales materia primă pe care vrei să o folosești.

Apoi apare întrebarea: cum îmi transform cafeneaua într-o afacere profitabilă?

Răspunsul este cât se poate de simplu și ține seama de o serie de factori. Trebuie să iei în calcul tipul de cafenea pe care ți-o dorești, costul chiriei pentru spațiu, amenajarea corespunzătoare în regie proprie sau cu ajutorul unui arhitect (dacă dispui de un buget mai  mare), serviciile de marketing, personalul și materia primă – cafeaua, laptele, aromele, chiar și dozatoarele de frișcă, cu protoxid de azot sau N2O.

Să aleg franciză sau să îmi creez eu propriul brand?

Fiecare antreprenor își dorește ca afacerea lui să fie unică și memorabilă, să se distingă de competiție și să le ofere clienților experiențe unice, care să îi motiveze să revină. Dacă optezi pentru franciză îți vei pierde din originalitate, dar vei obține un avantaj major – modele de afaceri deja testate, care s-au dovedit a fi de succes.

Și construirea propriului brand de cafenea aduce multiple avantaje, mai ales dacă vii cu un concept nou pe piață.

Din punct de vedere al francizelor, cele mai de succes sunt Starbucks, dar și 5 To Go, un business 100% autohton, pentru care va trebui să scoți din buzunar 12.000 € pentru un chioșc sau 20.000 € pentru o cafenea.

Dacă ești atras de francizare, ar trebui să știi că banii pe care îi dai vor include:

  • Echipamente – espressoare, râșnițe de calitate;
  • Rețetele de preparare a băuturilor;
  • Nume, logo și alte elemente necesare pentru a-ți personaliza afacerea;
  • Apă curentă, căldură, electricitate și alte utilități;
  • Pregătirea personalului. 

O afacere profitabilă are nevoie de o sumă de bani existentă

Altfel spus, indiferent de tipul de cafenea pentru care optezi, ar trebui să știi că este important să ai trași pe dreapta o sumă deloc modică, din care să plătești:

  • Angajați;
  • Contabil;
  • Sume de bani pentru stocuri de cafea proaspătă, lapte, miere, zahăr, zaharină și alte produse necesare;
  • Produse de patiserie proaspete.
  • Bani pentru a achita cheltuielile curente și taxele către stat;
  • vesela specifică unei cafenele – pahare de unică folosință cu capace din plastic.

Urmează cursuri de barista

Este foarte important și să te educi, iar un curs de barista îți va oferi toate informațiile pentru a descoperi secretul cafelei aromate. În plus, vei învăța cum să folosești aparatele de cafea și râșnițele și care sunt avantajele, respectiv dezavantajele, unui echipament în funcție de brand.

Gândește-te la locație

Cea mai bună locație ar fi în apropierea unei clădiri de birouri sau chiar în mall. De alegerea ei depinzând într-o proporție covârșitoare eșecul sau succesul tău. Prin urmare, ideal ar fi să găsești un spațiu în zona centrelor de afaceri, în campusurile studențești sau în apropierea obiectivelor turistice.

Ambianța

Cu cât locația ta este mai prietenoasă și mai intimă, cu atât vei avea mai mulți clienți, deoarece mulți încearcă să scape de rutina cotidiană cu liniște, chiar și preț de jumătate de oră. Dacă nu ai suficiente fonduri pentru a investi într-un decor atipic, compensează prin prezența ta prietenoasă, zâmbete sincere, curățenie și servicii prompte.

Optează pentru un meniu cât mai diversificat

O ofertă bogată de produse alimentare vor atrage clienți. Mulți preferă să mănânce un croissant de dimineața sau un biscuit. Răsplătește-i cu un fursec din partea casei sau cu oferte săptămânale.

Dacă ai o știre din Craiova dă-ne de veste pe adresa contact@ziarulderomanești.ro și va fi publicată în cel mai scurt timp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.